Cypern Del 1
I slutet av augusti tog jag och Marcus en charterresa med direkt flyg från Luleå till Cypern. Vi valde inte att åka till Aiya Napa som de flesta väljer, utan vi tog ett hotell i staden Pafos på andra sidan ön. Det tog ca 2 timmar med transfer från flygplatsen i Larnarka. Vi är fortfarande väldigt glada över att vi for dit, vi bokade ett 4 stjärnigt hotell som var byggt 2012 med en väldig hög standard med en fantastisk utsikt.
När vi anlände till hotellet så var det strul med vårat hotellrum, det var inte städat ordentligt. Så Marcus gick och pratade med receptionisten och vi fick ett annat rum för natten då vi hade anländat där mitt i natten. Jag var inte speciellt brydd då jag var helt slut efter jobbat en lång period utan någon ledighet, så jag ville bara få sova. Nästa morgon mötte hotellägaren upp oss och hon uppgraderade oss till VIP, så vi fick havsutsikt i rummet och betald minibar och vi fick billigare att äta på hotellet då vi hade bara halvpersion samt färsk frukt på rummet. Vi blev så klart glada och bestämde oss för ta en slödag vid poolen, äta en god lång brunch, läsa, bada, sola och bara njuta av varandras sällskap.
Nästa dag efter slöat vid poolen ett par timmar bestämde vi oss för att duscha av oss lite snabbt innan vi gick på en liten upptäcksfärd runt området. Vilken fantastisk utsikt och eftersom vi bodde på ett senismar hotell så får det inte vara barn i hotellområdet. Och kan ni gissa tystnaden? Marcus och jag uppskattade tystnaden. Så vi tog varandras händer och fortsatte bara promenera i tystnad med solen mot våra ansikten och höra havets svaga briser. Man kunde inte göra någon annat än fullkomligt njuta av varje vaken sekund.
Vi hittade två kattungar efter vägen, jag döpte den Orange till Carly och den Svarta till Leo. Efter den lilla stunden jag myste med dem (jag är en djurmänniska!) så följde de efter oss resten av vistelsen på Cypern vid hotellområdet. Jag kan ha råka ta mig med mat ibland åt dem, mitt hjärta klarade inte av att se hemlösa kattungarna. Jag ville egentligen ta med mig dem hem, kanske mest Carly. Hon och jag bundade direkt.
Vi gick vidare, där fanns just en bit bort från hotellet den kända kyrakn "St Nicholas Church", ett landmärke i Pafos. En kyrka som har funnit många århundrade och ändå hållt sig så välbevarad. Den sticker verkligen ut i sin design och för sitt färgstarka tak, man ser tydligt att kyrkan är byggt av greker och deras kulturarv. Vi gick även in och tittade i kyrkan, valde att tända ljus och ge en extra tanke på dom som inte är med oss idag längre. En tacksamhet sköljdes över mig. Att få dela alla dessa ögonblick tillsammans med han, han som bara gör allting lite bättre.
Och vad vore en semester utan den officella semesterbilden? Kolla vad stilig han är <3
Sedan gick vi tillbaka till hotellet, det är inte kul att promenera när solen står som högst. Utan båda vi var lite slöa i kroppen efter resan ner hit, att ha jobbat som vi båda har gjort. Så vi gick tillbaka, la oss i varsin solstol under ett paraply och sov. Och ni ska veta, det är nog den gången jag har sovit som bäst kanske i hela mitt liv. Vi tog en tidig middag och gick och la oss, är det semester så är det faktiskt semester.

#1 - Emma Engström

Woow! Cypern vore roligt att åka till :D Kram

Svar: Helt klart värd plats att se och billigt :) Kram!

#2 - enna

Så härliga bilder :)

Svar: Tack, tack :)

#3 - Chanelle

Men vad härligt! Fina bilder också :) Gos med katterna, hade tagit hem dem😂

Svar: Absolut, tro mig det var väldigt nära de kom med mig hem i resväskan :)

#4 - Linnéa

Wohoo, vilka härliga bilder <3

Svar: Tack, kameran gick sönder men jag tycker mobilen har gjort ett bra jobb ändå :)